söndag 13 maj 2012

Blutsaft - inför slutspurten

Jag börjar närma mig slutspurten på graviditeten och därmed också slutet på min järnladysatsning. Ni som följt mig de senaste månaderna vet att jag har lagt all min tillit till blodpuddingens smått magiska egenskaper och att det har funkat riktigt bra. Ni vet också att min entusiasm inför ätandet av denna blodpudding sakta men säkert ha sjunkit. Det har till och med varit lite tungt de senaste måndagarna att få i sig denna järnbomb.

Så när jag senast var hos barnmorskan och kunde få konstaterat att HB-kurvan återigen började peka neråt, så kändes det lite motsträvigt att öka intaget av blodpudding till två ggr/veckan. Därför har jag nu dragit fram esset ur rockärmen och kompletterar kosten med Blutsaft och paltbröd med messmör. Jag håller tummarna för att det är tillräckligt för att hålla HB-värdet på banan ända fram i mål. Tvi-vale om jag ska behöva äta de där hemska järntabletterna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar